* ICT en het bevorderen van een actief, authentiek, werkelijkheidsgericht, samenwerkend leren.
* Websites die erg nuttig kunnen zijn voor een leerkracht.
* Organisatiemodellen om met ICT in een klassituatie te werken.
* Software om zelfcorrigerende oefeningen te maken.
* Een aantal concrete voorbeelden van leeravonturen via ICT.
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
Als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen kun je
-een visie over zinvol ICT-gebruik in de klas en ICT-integratie in de school concretiseren in activiteiten
-een doelgerichte keuze maken uit verschillende klas- en werkmodellen, aangepast aan je situatie
-verschillende ICT-hulpmiddelen gebruiken om de computer zinvol in de klas te integreren
-de geziene vaardigheden op een geïntegreerde manier toepassen om de leerlingen een leeravontuur aan te bieden
Als lid van een schoolteam
-ken je de regels in verband met privacy en copyright en je respecteert deze
-kan je een aantal maatregelen treffen om de leerlingen veilig met de computer te laten werken
Als innovator
-probeer je via samenerking met de stagementor ICT verder ingang te doen vinden in de school
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De leerstof en vaardigheden van de ICT-cursus in het eerste en tweede jaar worden als voorkennis verondersteld.
Je past de geleerde ICT-vaardigheden (tekstverwerking, html, presentatie, rekenblad, Hotpotatoes) op een geïntegreerde manier toe om een boeiend leeravontuur voor leerlingen te ontwerpen.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Cursustekst: ICT met leerlingen.
Ondersteunend materiaal op Toledo.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving