Basketbal (2006-2007)

- Algemene en basketbalspecifieke balvaardigheid - Toepassing basisvaardigheden in spel- en wedstrijdvormen - Praktische kennis en toepassing van reglementen - Pretactische beginselen (give and go)

A. Algemene competenties

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

C. Beroepsspecifieke competenties

Toelichting:
1, De leraar als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen - kunnen inschatten van een beginsituatie - kennis van informatiebronnen over leerinhouden 2, De leraar als inhoudelijk expert - basistechnieken kunnen demonstreren - spel- en wedstrijdvormen kunnen demonstreren 3, De leraar als organisator - kennis van stimulerende en veilige werkomgevingen in een lokaal 4, De leraar als innovator - kijken naar en evalueren van eigen leergedrag en dat van anderen - effectief stappen ondernemen om tekorten bij te werken 5, Attitudes - leergierig en zichtbaar betrokken zijn (niet consumeren) - zin voor samenwerking en flexibel kunnen functioneren in een team - verantwoordelijkheden en beslissingen kunnen (durven) nemen - ontvankelijk zijn voor feedback (kritiek) - een eigen mening kunnen verwoorden -zin, oog en respect hebben voor planning en organisatie

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

Een minimum aan balvaardigheid en spelinzicht bezitten

A. Type

B. Verplichte leermiddelen

Shot 1.x. Bundel niet-gepubliceerde nieuwsbrieven. Frank Peeters. KHKempen, HI-Heilig Graf, Turnhout. Basketbal op school. Spelend leren. Hilde Leysen en Toon Dehandschutter. Acco, Leuven, 2001, Basketbal in het secundair onderwijs. DiNAC, Hasselt, 2002,

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • labo en werkcollege

B. Omschrijving

A. Types

  • praktische proef

B. Omschrijving

OA:
10251260
Code:
10251260
Vakcoördinator:
Frank Peeters
Semester:
2
Studiepunten:
1
Onderwijstaal:
Nederlands