- Algemene en basketbalspecifieke balvaardigheid
- Toepassing basisvaardigheden in spel- en wedstrijdvormen
- Praktische kennis en toepassing van reglementen
- Pretactische beginselen (give and go)
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
1, De leraar als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen
- kunnen inschatten van een beginsituatie
- kennis van informatiebronnen over leerinhouden
2, De leraar als inhoudelijk expert
- basistechnieken kunnen demonstreren
- spel- en wedstrijdvormen kunnen demonstreren
3, De leraar als organisator
- kennis van stimulerende en veilige werkomgevingen in een lokaal
4, De leraar als innovator
- kijken naar en evalueren van eigen leergedrag en dat van anderen
- effectief stappen ondernemen om tekorten bij te werken
5, Attitudes
- leergierig en zichtbaar betrokken zijn (niet consumeren)
- zin voor samenwerking en flexibel kunnen functioneren in een team
- verantwoordelijkheden en beslissingen kunnen (durven) nemen
- ontvankelijk zijn voor feedback (kritiek)
- een eigen mening kunnen verwoorden
-zin, oog en respect hebben voor planning en organisatie
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Een minimum aan balvaardigheid en spelinzicht bezitten
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Shot 1.x. Bundel niet-gepubliceerde nieuwsbrieven. Frank Peeters. KHKempen, HI-Heilig Graf, Turnhout.
Basketbal op school. Spelend leren. Hilde Leysen en Toon Dehandschutter. Acco, Leuven, 2001,
Basketbal in het secundair onderwijs. DiNAC, Hasselt, 2002,
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving