In seminaries komt er een waaier van onderwerpen aan bod. Via studiedagen, studiebezoeken, internationale contacten en gastsprekers worden specifieke actuele onderwerpen belicht. Als voorbereiding op het latere beroepsleven komen de studenten in contact met diëtisten uit het werkveld.
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De voedings- en dieetkundige heeft een professionele houding.
- C03 De voedings- en dieetkundige begeleidt op adequate wijze verandering van voedingsgedrag om gezondheid te helpen bevorderen.
- C06 De voedings -en dieetkundige communiceert correcte wetenschappelijke informatie, ideeën en oplossingen m.b.t. voeding naar alle belanghebbenden (informatieverstrekker).
- C07 De voedings- en dieetkundige draagt mee verantwoordelijkheid voor de kwaliteit en het beheer van de voedselverstrekking.
Toelichting:
De studenten kunnen na het volgen van een studiedag of van een voordracht van een gastspreker de essentiële boodschap kritisch weergeven en vergelijken met zijn schoolse kennis. De studenten kunnen zich een beeld vormen van zijn toekomstig beroepsleven.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Eerste en tweede jaar
A. Type
- cursus
- audiovisueel materiaal
B. Verplichte leermiddelen
Boeckx H. (2006-2007).
Seminaries. Onuitgegeven cursus voor de derdejaarsstudenten voedings- en dieetkunde, KHKempen, Departement G&C, Geel.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
De studenten worden permanent beoordeeld a.h.v. opdrachten en verslagen.