In elk van de volgende domeinen werk je aan je eigen vaardigheid, krijg je oefenstof aangeboden naar de lagere school toe en verwerf je de specifieke didactiek:
- Zwemmen
- Dans
- Bewegingsexpressie
- Strand -en duinspelen
- Bewegingsintegratie
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C02 Opvoeder.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
Toelichting:
De student kan:
C1:
- een gepast en aantrekkelijk bewegingsaanbod/-impulsen geven aan de kinderen rond volgende onderwerpen: zwemmen, dans -en bewegingsexpressie, strand -en duinspelen en bewegingsintegratie.
C2:
- een veilige en aantrekkelijke bewegingssituaties aanbieden.
- het zelfbeeld en het individueel welbevinden van de kinderen bevorderen.
- aandacht besteden aan elementaire sociale vaardigheden.
C3:
- zijn inzicht in de bewegingsontwikkeling bij kinderen toepassen in zinvolle bewegingsactiviteiten.
- informatiebronnen raadplegen en zinvol gebruiken.
C4:
- stimulerende, veilige bewegingsspelen en -situaties opbouwen rond volgende onderwerpen: zwemmen, dans -en bewegingsexpressie, strand -en duinspelen en bewegingsintegratie.
- bewegingsactiviteiten zinvol plannen.
C5:
- gegeven bewegingsactiviteit kritisch bevragen wat betreft inhoud, begeleiding en leereffect.
- reflecties noteren en verbeteringsacties aangeven.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De student kan zwemmen.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
- Cursus van de lector.
- Leerplan bewegingsopvoeding.
- Deelleerplan bewegingsexpressie.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- bedrijfsbezoeken
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- praktische proef
B. Omschrijving