- harmonische trillingen
- lopende en staande golven
- interferentie en diffractie
- geluid - dopplereffect
- licht en lichtbronnen
- terugkaatsing en breking
- glasvezeloptica
- dispersie en kleurmenging
- polarisatie en LCD-schermen
- oefeningen met systematische probleemaanpak
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 03. Kritisch reflecteren
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C04 Technische dossiers samenstellen.
Toelichting:
- De bachelor in elektronica-ICT kan begrippen, wetten en relaties tussen grootheden, waarbij hij/zij rekening houdt met de toepassingsvoorwaarden, beschrijven, uitleggen, formuleren en herkennen.
- De bachelor in elektronica-ICT kan verbanden en verschillen tussen grootheden of begrippen schematiseren.
- De bachelor in elektronica-ICT kan doelen, voorwaarden en soorten problemen herkennen en kan handelingen kiezen en oplossingswegen beredeneren die leiden tot een goede oplossing.
- De bachelor in elektronica-ICT kan verbanden leggen tussen feitelijke en procedurele kennis, waarbij hij/zij rationeel denkstappen kiest in het oplossingsproces en kritisch reflecteert op uitwerking en resultaat.
- De bachelor in elektronica-ICT kan uitleg en verklaringen van begrippen, methoden voor oefeningen en de gevolgde oplossingsweg bij toepassingen gestructureerd en volledig noteren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de volgende cursussen/boeken/artikels doorgenomen - Geen
Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd - Diploma secundair onderwijs
Studenten bezitten de volgende competenties - Geen
A. Type
- cursus
- audiovisueel materiaal
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
- Andere: demonstratieproeven
B. Verplichte leermiddelen
BEIRINCKX, Lieve, 2006. Wetenschappen. Niet gepubliceerde cursus, Geel, KHKempen
BEIRINCKX, Lieve, 2006. Formularium. Niet gepubliceerde cursus, Geel, KHKempen, 2 p.
BEIRINCKX, Lieve, 2006. Probleemaanpak AABC. Niet gepubliceerde cursus, Geel, KHKempen, 2 p.
ANGENON, Antoine, Werken met Grootheden en Wettelijke Eenheden. Brugge, die Keure, 136 p.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
B. Omschrijving
interactieve doceervorm met individuele coaching bij het zelfstandig uitwerken van oefeningen
A. Types
B. Omschrijving