Hoofdstuk I : Inleiding: waarom een geconsolideerde jaarrekening
Hoofdstuk II: Begripsbepalingen (geconsolideerde jaarrekening, moeder en dochtervennootschappen, geassocieerde onderneming, consortium
Hoofdstuk III: Toepassingsgebied
Hoofdstuk IV: Consolidatiemethoden en -technieken
Hoofdstuk V: Bijzondere aspecten
Hoofdstuk VI: Vorm en inhoud van de geconsolideerde jaarrekening
Hoofdstuk VII: Openbaarmaking van de geconsolideerde jaarrekening
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De rol van informatiebeheerder.
- C02 De rol van analist.
- C03 De rol van adviseur.
- C04 De rol van coördinator.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
vereiste voorkennis: algemeen boekhouden en financiële analyse uit het tweede jaar
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Grondige studie van de geconsolideerde jaarrekening naar Belgisch recht en naar IFRS
Prof. Dr, Erik de lembre en Lic, Sadi Podevijn
Uitgerij: Wolters plantyn
ISBN: 90 301 8250 4
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving