Tijdens communicatie leren de studenten de ingeoefende sociale en communicatieve vaardigheden (1VD en 2VD) integreren in een concrete hulpverleningssituatie. Efficiënt vergaderen komt aan bod a.h.v. enkele oefeningen. Het geven van individueel dieetadvies (aansluitend met casuïstiek) wordt ingeoefend via rollenspel, een gesimuleerde zorgverleningssituatie en in een reële beroepscontext.
A. Algemene competenties
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De voedings- en dieetkundige heeft een professionele houding.
- C02 De voedings- en dieetkundige kan een gepast voedings- en dieetadvies opstellen om de gezondheid te behouden en bevorderen.
- C03 De voedings- en dieetkundige begeleidt op adequate wijze verandering van voedingsgedrag om gezondheid te helpen bevorderen.
- C06 De voedings -en dieetkundige communiceert correcte wetenschappelijke informatie, ideeën en oplossingen m.b.t. voeding naar alle belanghebbenden (informatieverstrekker).
Toelichting:
De studenten kunnen sociale en communicatieve vaardigheden (1VD en 2VD) integreren in een concrete hulpverleningssituatie.
De studenten kunnen aangeleerde vergadertechnieken toepassen tijdens overlegmomenten.
De studenten kunnen een individueel dieetadvies op een gepaste wijze overbrengen in een gesimuleerde zorgverleningssituatie en in de reële beroepscontext.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- groepswerk
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving