Ontstaan, onderscheid en betekenis van verschillende sportvormen in socio-culturele en maatschappelijke context.
Studie, betekenis en historisch overzicht van het vrijetijdsgedrag.
Economisch impact van sportparticipatie in Vlaanderen.
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
voldoende inzicht hebben in de verhouding tussen de opleiding gericht op onderwijs en opleiding gericht op BR
de vrijetijdssector, het vrijetijdsgebeuren en de vrijetijdsbesteding kunnen situeren als een dynamisch socio-economisch en sociocultureel maatschappelijk fenomeen
inzicht hebben in de individuele welzijnswaarde van actieve en passieve ‘sportbeoefening’
inzicht hebben in de verantwoordelijkheid van de overheid en het onderwijs met betrekking tot actieve vrijetijdsbesteding
inzicht hebben in het economisch impact van actieve en passieve sportparticipatie
zowel de individuele als maatschappelijke betekenis, lading en welzijnswaarde van de sport kennen
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Geen specifieke voorkennis vereist
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Cursus docent
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving