Ruimtelijk inzicht en basisbegrippen verwerven voor Wetenschappelijk Tekenen. Maken van toepassingen.
Bestuderen en toepassen van verschillende tekentechnieken om de creativiteit te stimuleren: o.a. toepassingen van blindtekenen en tekenen van negatieve vormen.
De inhoudeen van het eerste jaar worden verder uitgediept met een accentverschuiving naar interpretatie en persoonlijke verwerking.
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
Inzicht verwerven in de betekenis van plastische opvoeding in relatie tot de persoonlijkheidsvorming
Inzicht verwerven in de betekenis van plastische opvoeding in relatie tot de muzische vorming
De zichtbare en tastbare werkelijkheid op een gedifferentieerde, genuanceerde en actieve manier kunnen waarnemen
Vertrouwd zijn met de verschillende vormen van beeldtaalInzicht verwerven in verband met beelden en beeldtaalInzicht verwerven in de componenten waaruit een beeld is opgebouwd :Inhouden, beeldaspecten, technieken
Inzicht verwerven in de beeldtaal als universeel verschijnsel in verschillende cultuurvormen en cultuurperioden
Zich beeldend kunnen uitdrukken, zowel op het platte vlak als ruimtelijk
Een creatieve, bevragende en zoekende houding ontwikkelen tegenover de mens, de natuur en de wereld van de beelden, om te komen tot een authentieke uitdrukking
Deelachtig zijn aan cultuur, vertrouwd worden met de wijze waarop o.a. kunstenaars erin slagen om vorm te geven aan hun wereld
Het standpunt tegenover eigen werk en tegenover beeldende kunst kunnen verwoorden en dit kunnen vergelijken met de mening van anderenTechnische vaardigheden verwerven om op een beeldende manier aan een inhoud vorm te geven
Leerinhouden op een didactisch verantwoorde manier overbrengen
Leerlingen kunnen begeleiden bij het beeldend en het beschouwend proces
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De inhouden van het eerste jaar PO.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Docentencursussen
Beeldmateriaal
Demonstratie-en werkmateriaal
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving