Buitengewoon onderwijs (2006-2007)

Zicht krijgen op: het opvoedingsproject van het BO, de structuur van het BO, de verschillende types met de verschillende kinderen, de manier van werken in de verschillende types, het GON en de rol van het CLB

A. Algemene competenties

  • 02. Informatie verwerven en verwerken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C03 Inhoudelijk expert.
Toelichting:
Als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen ben je in staat om ontwikkelingsbedreigde kinderen te zien en op hen in te spelen met gepaste interventies en maak je kennis met de diversiteit van problematieken en de mogelijke oorzaken Als opvoeder ben je in staat om kleuters met sociaal-emotionele problemen te zien en op hen in te spelen met gepaste interventies Als inhoudelijk expert heb je inzicht in de structuur van het BO, met inbegrip van de werking van het CLB en GON Als lid van de onderwijsgemeenschap ben je in staat een visie te ontwikkelen over GON

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • cursus
  • materiaal op leeromgeving
  • materiaal op WWW

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • begeleide zelfstudie
  • labo en werkcollege

B. Omschrijving

A. Types

  • mondeling examen
  • presentatie
  • open boek

B. Omschrijving

Mondeling open-boekexamen Presentatie zelfstandig werk
OA:
11261281
Code:
11261281
Vakcoördinator:
Betty Palmans
Semester:
1
Studiepunten:
2
Onderwijstaal:
Nederlands