-Basisprincipes van grafisch programmeren: kennismaking met de programmeeromgeving
-Interpretatie van een VI (virtual instrument)
- Basisfuncties -Controls en indicators
-Loops- Sequence - Case - Formula node
- Arrays -Strings -Clusters -Grafieken
-Inleiding tot data acquisitie
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Assisteren bij de ontwikkeling van elektromechanische systemen.
- C02 Elektromechanische systemen testen.
- C03 Elektromechanische beproeven.
- C04 Technische dossiers samenstellen.
- C07 De technische aspecten van een productieproces configureren.
- C09 Zelfstandig elektromechanische systemen installeren.
Toelichting:
De bachelor in Elektromechanica kan de juiste basisstructuren gebruiken in een concrete toepassing
De bachelor in Elektromechanica kan een beperkt project programmeren in LabVIEW
De bachelor in Elektromechanica kan een project in LabVIEW debuggen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
basiskennis windows
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
LabVIEW student edition
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- projectwerk
- begeleide zelfstudie
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- projectwerk
B. Omschrijving