Instuderen van grammaticale leerstof aan de hand van hoofdzakelijk schriftelijke oefeningen
Herhaling van eerder geziene leerstof door computeroefeningen
Werken in Teamverband
Bijsturen en zelf verbeteren van fouten.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Zakelijke communicatie zelfstandig afhandelen.
- C02 Zijn/haar werk en de daartoe benodigde competenties managen.
- C03 De gepaste ICT-tools gebruiken.
- C04 Gepast handelen in beroepsspecifieke situaties.
Toelichting:
Competenties
Basiscompetenties:
- Studenten kunnen zich zowel mondeling als schriftelijk correct uitdrukken in het Frans.
- Studenten kunnen een vlotte conversatie voeren in het Frans over het alledaagse leven
- Studenten kunnen zakelijke teksten lezen, begrijpen, samenvatten en bespreken.
- Studenten kunnen een zakelijk gesprek voeren in het Frans.
- Studenten kunnen de regels van de grammatica toepassen in geschreven en gesproken taal
Extra competenties:
- Studenten kunnen de aangeboden leerhulpmiddelen zoals (elektronische) woordenboeken, taalcorrectie-software, Internet gebruiken.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Wij verwijzen naar de competenties verworven in het tweede jaar
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Grammaire 2000, De Spiegeleer, Sinjan, Weekers, Wolters Plantijn, Deurne-Antwerpen
Exercices 2000, Sinjan, Berger, De Spiegeleer, Wolters Plantijn, Deurne-Antwerpen
Erreurs Courantes, Cornu, Grothen & Lamote, Garant
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- groepswerk
- elektronisch leerplatform
- Andere: portfolio
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
- presentatie
- permanente evaluatie
- aan de computer
- Andere: portfolio
B. Omschrijving