Ervaringsgericht werken in de kleuterschool.
Doelen van de bewegingsopvoeding voor kleuters.
Didactiekmethodie en Activiteitsdomeinen
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
Leerkracht als opvoeder
Leerkracht als begeleider van leerprocessen
Leerkracht als organisator
Leerkracht als inhoudelijke expert
Leerkracht als lid van een schoolteam
Leerkract als cultuurparticipant
Interactievaardigheden
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Didactiek 1ste en 2 de jaar ILSO LO
Kennis van motorische ontwikkeling.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Rita Bracke,
1990, Bewegingsopvoeding voor kleuters, Garant Leuven -Apelboom
Danskant
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- groepswerk
- labo en werkcollege
- stage
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving