Het simuleren van een volledige handelsactiviteit vanuit de virtuele oefenfirma AnyWear
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Zakelijke communicatie zelfstandig afhandelen.
- C02 Zijn/haar werk en de daartoe benodigde competenties managen.
- C03 De gepaste ICT-tools gebruiken.
- C04 Gepast handelen in beroepsspecifieke situaties.
Toelichting:
Oefenfirma Basis -Studenten kunnen hun werk in de oefenfirma organiseren, verdelen en plannen -Studenten kunne met de verschillende bureautica en ICT-tools werken -Studenten kunnen contacten met klanten, docenten en collega's leggen en uitbreiden Extra -Studenten kunnen blijk geven van inzicht in de zakelijke wereld -Studenten kunnen blijk geven van motivatie en inzicht -Studenten kunnen dankzij de nodige feedback zichzelf en de andere medewerkers evalueren en hun eigen leerproces bijsturen
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
geen
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Raadpleeg de websites van volgende organisaties:
Cofep
Europen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- groepswerk
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving