Definitie van kwaliteitszorg
Principes van kwaliteitszorg
Cyclisch proces van kwaliteitszorg
Casuïstiek van kwaliteitszorg
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C05 Een cliënt benaderen vanuit een holistische mensvisie.
- C06 Verpleegkundige zorg verlenen vanuit wetenschappelijk en juridisch perspectief.
- C15 Handelen in functie van kwaliteitszorg.
- C16 Verpleegkundig wetenschappelijk onderzoek aanwenden in de praktijk.
- C17 Bereid zijn zich voortdurend bij te scholen en zich professioneel te ontwikkelen.
- C22 Actief bijdragen tot de profilering van het beroep.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
De studenten ontvangen een syllabus
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- discussieseminarie
- begeleide zelfstudie
- projectwerk
B. Omschrijving
Tijdens de lessen wordt de nadruk gelegd op interactieve werkvormen.
A. Types
B. Omschrijving
Bij de uitwerking van de paper kunnen studenten via mail vragen stellen aan de docent en op deze wijze hun paper verder verfijnen.